Informații importante | Важная информация
Companie - Știri
    Array


Aportul CFM în soluționarea crizei energetice

În perioada 2022-2023, Î.S ”Calea Ferată din Moldova” a transportat peste 130 de mii de tone de păcură (din România- prin porturile Constanța și Galați și din Ucraina- prin portul Reni). Cea mai mare cantitate a fost transportată în luna ianuarie-febuarie- 52 728 tone.  În perioada august-decembrie 2022 au fost transportate peste 64 de mii de tone.

Iar acum să facem o retrospectivă:

Încă în vara anului trecut se discuta despre riscul ca Republica Moldova să rămână fără acces la gaze naturale în perioada rece a anului, astfel, autoritățile au decis ca S.A ”Termoelectrica” să treacă la consum de păcură. Comisia pentru Situații Excepționale a dispus ca transportarea păcurii să fie realizată în regim prioritar de către Î.S ”Cale Ferată din Moldova”, în limita stocului disponibil de cisterne și locomotive.

Pentru realizarea acestui obiectiv, au fost necesare soluții prompte și eficiente, întrucât, lunar, ”Termoelectrica” avea nevoie de 30-40 de mii de tone de combustibil, iar la acea etapă, CFM putea transporta doar 8 mii de tone lunar și, evident, nu era gata să asigure integral livrarea cantității solicitate (cauzele fiind lipsa numărului necesar de vagoane de tip cisternă și de boghiuri pentru transportarea păcurii la frontieră. Lipsa experienței logistice de a transporta acest tip de marfă direct din porturi, la fel, era un impediment.)

În urma efortului depus de către specialiștii CFM, în termen scurt a fost posibilă redresarea situației: în regim de urgență au fost reparate vagoane și boghiuri, iar prin colaborare cu furnizorii de păcură, ne-au fost oferite spre închiriere vaogane din Ucraina. Astfel, CFM a ajuns să transporte lunar și peste 30 de mii tone de păcură. În total, în transportarea păcurii, au fost implicate peste 2 300 de vagoane.


06.11.2025 | Calea Ferată din Moldova planifică legătura logistică cu Portul Giurgiulești
La 5 noiembrie 2025, dl Serghei Cotelinic, Director general al Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova”, a avut o întrevedere cu reprezentantul Portului de Pasageri și Mărfuri Giurgiulești, inginerul-șef dl Roman Natrașevschi. Scopul întrevederii - identificarea posibilităților de transport feroviar al mărfurilor către Portul Giurgiulești și consolidarea cooperării logistice între cele două instituții. În cadrul discuțiilor au fost analizate diverse opțiuni de asigurare a conexiunii dintre calea ferată și port, inclusiv organizarea transportului multimodal, care ar putea fi implementate imediat după reabilitarea tronsonului feroviar Văleni din raionul Cahul și reluarea lanțului logistic dintre Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” și Portul de Pasageri și Mărfuri Giurgiulești al Întreprinderii de Stat “Portul Fluvial Ungheni”. ...

06.11.2025 | Angajament reconfirmat
La 5 noiembrie 2025, dl Serghei Cotelinic, Director general al Întreprinderii de Stat "Calea Ferată din Moldova", a prezidat o ședință de lucru, organizată în cadrul implementării proiectului de infrastructură la scara largă pentru reconstrucția liniei de cale ferată Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulesti. În cadrul intrunirii, la care au participat reprezentanții companiilor partenere "Tehnic Consulting Engineering" din Romania și "Kamkor Management LLP" din Kazahstan, echipei de proiect a CFM, precum și ai echipei de management a reprezentanței permanente a SRL "Temirzhol Zhondeu", a fost audiat un raport detaliat privind lucrările finalizate până în prezent, discutate aspecte organizatorice și punctate măsurile necesare pentru asigurarea executării calitative și în termenul stabilit a lucrărilor. ...

21.10.2025 | Vizite tehnice în teren
Astăzi, 21 octombrie 2025, grupe mixte de specialiști feroviari din cadrul Î.S. „Calea Ferată din Moldova” (CFM) și S.A. „Grup Feroviar Român” (GFR) au efectuat vizite de lucru în sucursalele CFM. Scopul acestor vizite a fost evaluarea stării tehnice și identificarea necesităților de reabilitare a parcului de locomotive și vagoane al CFM, precum și verificarea calității lucrărilor de reabilitare a tronsoanelor de cale ferată din sudul țării: Bender – Basarabeasca – Etulia – Giurgiulești. ...
Afișați mai multe ...