Informații importante | Важная информация
Companie - Știri
    Array


Retrospectiva anului 2022. Provocări. Progrese. Rezultate.

 

Deschideți raportul

Anul 2022 a fost marcat de criză economică, război, inflație, secetă și deficit de combustibil, însă datorită viziunii clare, a abordării responsabile și a muncii în echipă,

Î.S ”Calea Ferată din Moldova” a reușit să înregistreze progrese economice, operaționale și pe agenda de investiții. Dacă e să ne referim la statisticile generale, atunci în anul 2022 volumul total de mărfuri transportate a fost de 1232 mln tone/km, cu aproximativ 84% mai mult față de anul 2021. Iar cifra totală de afaceri se apropie de 1,3 mlrd lei (dublu față de anul 2021). Totodată, mai jos aveți o descriere succintă a proiectelor de infrastructură feroviară, dar și unele acțiuni importante de redresare a situației economice din cadrul întreprinderii. Raportul a fost prezentat în cadrul unei conferințe de presă de către directorul general al Î.S ”Calea Ferată din Moldova”, Oleg Tofilat.

 

·         Chiar în prima lună a anului 2022, până la începutul războiului din Ucraina, CFM a înregistrat o cifră record de mărfuri transportate. Doar în luna ianurie 2022 au fost transportate în total- 95,68 milioane tone/km- asta în timp ce volumul lunar de mărfuri transportate în anul 2021 era mereu între 25 și 87 mln tone/km.

·         A fost inițiat proiectul privind achiziționarea a 1000 de vagoane cerealiere care urmează să fie livrate până în anul 2025. Noile vagoane vor fi finanțate printr-un credit de asistență din partea Guvernului Poloniei în valoare de 65 milioane euro.

·         Î.S ”Calea Ferată din Moldova” s-a implicat activ în gestionarea crizei refugiaților, în luna martie fiind organizate curse speciale spre Iași, iar mai multe spații au fost transformate în centre de prim-ajutor.

·         În luna mai, 2022, a avut loc lansarea celui mai important proiect de infrastructură feroviară de la independență încoace- Modernizarea tronsonului feroviar Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești. Distanța- 233 km. Valoarea proiectului-113 mln de euro (BERD, BEI, Comisia Europeană). Lucrările sunt executate de o firmă din Kazahstan.

·         CFM a achitat integral restanțele salariale și fiscale acumulate pe parcursul anilor precedenți (datorii salariale: 150 mln lei, datorii fiscale- 48 mln lei.) De asemenea, salariile angajaților CFM au fost majorate cu 89% crescând de la 4050 lei la 7654 lei.

·         A fost elaborat planul de reabilitare în regim de urgență a coridorului Căinari-Chișinău-Ungheni-Bălți-Vălcineț în cadrul inițiativei UE Solidarity Lanes. Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 96 de milioane de euro.( 20 mln grant din partea UE, 12 mln BERD) Lucrările de reabilitare a căilor ferate ar urma să înceapă în acest an pentru a fi finalizate în anul 2024.

·         În luna august a fost dat în exploatare tronsonul de cale ferată Basarabeasca-Berezino, deschizând, astfel, accesul spre portul dunărean Izmail din Ucraina.

·         După o pauză de 24 de ani, în data de 6 noiembrie 2022, a fost reluată circulația trenului pe cursa internațională Chișinău-Kiev, până în prezent au fost transportați peste 7 mii de pasageri. În anul 2021 nu aveam nicio cursă feroviară internațională, iar în 2022 avem 4 curse active:

-          Două curse zilnice spre Iași (transportați 114 mii pasageri)

-          O cursă zilnică spre București (transportați 26 mii de pasageri)

·         Republica Moldova este conectată la rețeaua trans-europeană de transport TEN-T. În acest sens, Uniunea Europeană va acorda 20 de milioane de euro pentru reabilitarea căilor ferate din țara noastră.


06.11.2025 | Calea Ferată din Moldova planifică legătura logistică cu Portul Giurgiulești
La 5 noiembrie 2025, dl Serghei Cotelinic, Director general al Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova”, a avut o întrevedere cu reprezentantul Portului de Pasageri și Mărfuri Giurgiulești, inginerul-șef dl Roman Natrașevschi. Scopul întrevederii - identificarea posibilităților de transport feroviar al mărfurilor către Portul Giurgiulești și consolidarea cooperării logistice între cele două instituții. În cadrul discuțiilor au fost analizate diverse opțiuni de asigurare a conexiunii dintre calea ferată și port, inclusiv organizarea transportului multimodal, care ar putea fi implementate imediat după reabilitarea tronsonului feroviar Văleni din raionul Cahul și reluarea lanțului logistic dintre Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” și Portul de Pasageri și Mărfuri Giurgiulești al Întreprinderii de Stat “Portul Fluvial Ungheni”. ...

06.11.2025 | Angajament reconfirmat
La 5 noiembrie 2025, dl Serghei Cotelinic, Director general al Întreprinderii de Stat "Calea Ferată din Moldova", a prezidat o ședință de lucru, organizată în cadrul implementării proiectului de infrastructură la scara largă pentru reconstrucția liniei de cale ferată Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulesti. În cadrul intrunirii, la care au participat reprezentanții companiilor partenere "Tehnic Consulting Engineering" din Romania și "Kamkor Management LLP" din Kazahstan, echipei de proiect a CFM, precum și ai echipei de management a reprezentanței permanente a SRL "Temirzhol Zhondeu", a fost audiat un raport detaliat privind lucrările finalizate până în prezent, discutate aspecte organizatorice și punctate măsurile necesare pentru asigurarea executării calitative și în termenul stabilit a lucrărilor. ...

21.10.2025 | Vizite tehnice în teren
Astăzi, 21 octombrie 2025, grupe mixte de specialiști feroviari din cadrul Î.S. „Calea Ferată din Moldova” (CFM) și S.A. „Grup Feroviar Român” (GFR) au efectuat vizite de lucru în sucursalele CFM. Scopul acestor vizite a fost evaluarea stării tehnice și identificarea necesităților de reabilitare a parcului de locomotive și vagoane al CFM, precum și verificarea calității lucrărilor de reabilitare a tronsoanelor de cale ferată din sudul țării: Bender – Basarabeasca – Etulia – Giurgiulești. ...
Afișați mai multe ...